Toimitusehdot, palautuskoodi
Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn
Tekemällä tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot ja henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste TÄSTÄ.
Toimitusehtojen kohdat:
1. Asiakastiedot
2. Hinnat ja tuotetiedot
3. Toimitustavat ja -maksut, minimitilausraja, tilausvahvistus ja tilausten käsittely
4. Toimitusajat
5. Maksutavat, verkkokaupan maksuvaihtoehdot
6. Asiakaspalautukset, palautusoikeus ja -ohjeet sekä tuotevaihdot
Matkahuolto/ Palautuskoodi 9513195, System Lahti Oy / Kotieläintarvike.fi
7. Reklamaatiot
8. Tilauksen peruminen
1. Asiakastiedot
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa nimi, sähköpostiosoite, toimitusosoite ja puhelinnumero (pakolliseksi merkityt kohdat). Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille. Asiakas vastaa annettujen tietojen oikeellisuudesta, ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viipymättä Kotieläintarvike.fi:lle.
2. Hinnat ja tuotetiedot
Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy voimassa oleva arvonlisävero. Veroerittely näkyy tilausvahvistuksessa. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Toimituskulujen hinnat määräytyvät tuotteiden painon ja valitun toimitus- ja maksutavan mukaisesti. Hinnat koskevat vain Kotieläintarvike.fi:n nettisivujen kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia. Kaikki tuote- ja hintatiedot ovat sitoumuksetta ja Kotieläintarvike.fi varaa oikeuden hinnoittelu- ja tuotetietomuutoksiin sekä mahdollisten toimitusvaikeuksien sattuessa kaupan peruuttamiseen myyjän vastuun rajoittuessa enintään kaupan peruuntumiseen ja purkamiseen.
3. Toimitustavat ja -maksut
Toimitustavat ja toimitusmaksut:
- Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon Pakettipisteistä, hinnat alk. 6,90€
- Matkahuollon jakopaketti, hinnat alk. 10,90€
- Matkahuollon kotijakelu, hinnat alk. 12,90€
- Nouto myymälästä, hinta 0€
Tilauksen toimituskulut näkyvät ostoskorissa. Toimituskulumme määräytyvät painon ja valitun toimitustavan mukaisesti. Matkahuolto "toimii" kuten perinteinen Posti, joten saat pakettisi mahdollisimman lähelle osoitettasi, valitsemaasi Matkahuollon pakettiautomaattiin/pakettipisteeseen tai kotiovelle. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen yhteydessä. Toimitustavat ja -ajat sekä maksutavat ovat voimassa Suomessa.
Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon Pakettipisteistä. Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, pakettipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Otathan huomioon, että erityisen isot tai pitkät lähetykset harvoin sopivat pakettiautomaattiin. Monikolliset lähetykset eivät myöskään tule pakettiautomaattiin vaan ainoastaan pakettipisteeseen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiisi, kun lähetämme paketin. Saat tekstiviestin ja/tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.
Matkahuollon Jakopaketti. Jakopaketti on yrityksille suunnattu vaihtoehto. Paketti toimitetaan annettuun osoitteeseen arkisin päivällä (klo 8–16.00). Paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle määränpäähän saapumista seuraavana arkipäivänä. Huom. Toimituksesta ei ilmoiteta etukäteen. Paketti voidaan jättää ilman kuittausta ilmoitettuun osoitteeseen.
Matkahuollon Kotijakelu. Jaetaan vastaanottajan kotiosoitteeseen vastaanottajan kanssa sovittuna ajankohtana, myös isoimmissa kaupungeissa myös iltaisin. Saat tekstiviestin jakoajan sopimiseksi. Paketti kuljetetaan 1–3 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle sovittuna ajankohtana. Mikäli tekstiviestiin ei vastata, paketti palautuu lähettäjälle.
Nouto myymälästä. Tilauksen voi noutaa toimituskuluitta myös suoraan myymälästämme. Tilatut tuotteet ovat noudettavissa toimipaikastamme: System Lahti Oy, Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki. Nouto myymälästä -tilauksen voi maksaa tilauksen noudon yhteydessä myymälän kassaan tai valita haluamasi verkkokaupan maksutapa. Tilausta, jonka toimitustavaksi on valittu nouto myymälästä, säilytetään myymälässä kaksi viikkoa (14vrk).
Tilausvahvistus
Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit kätevästi seurata tilauksesi etenemistä.
Tilausten käsittely
Kaikki tilaukset huomioidaan ja niihin reagoidaan heti tilauksen tultua, vaikka ohjelmistomme näyttää, että tilaus "Odottaa käsittelyä". Toimitusajat eivät valitettavasti näy tilauksen seurannassa, vaan ainoastaan tilauksen yhteydessä tuotekohtaisesti toimitusehdot huomioon ottaen.

Kaikki tilaukset huomioidaan heti tilauksen tultua, vaikka ohjelmistomme näyttää, että tilaus "Odottaa käsittelyä". Jos olet saanut tilausvahvistuksen sähköpostiisi, niin tilauksesi on varmasti vastaanotettu ja etenemässä. Huomiothan, että jos tilauksessasi on tavarantoimittajalta erikseen tilattavia tuotteita, niin tilauksesi toimitus odottaa tuotteiden saapumista varastoomme. Lähetämme tuotteet teille heti, kun olemme saaneet kaikki tuotteet samaan pakettiin lähetystä varten.
4. Toimitusajat
Verkkokaupan toimitusajat:
4.1. Heti varastossa, toimitusaika 1-4 arkipäivää
4.2. Tilaustuotteet, toimitusaika noin 7-14 arkipäivää
4.3. Tilaustuote - Poikkeava toimitusaika (tuotemerkkikohtaiset tarvikkeet)
4.1. Heti varastossa, toimitusaika 1-4 arkipäivää
Heti varastossa olevien tuotteidemme varastotilanteen ja niiden määrän näet tuotteen valintakohdassa ja ostoskorissa. Heti varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on 1-4 arkipäivää.
4.2. Tilaustuote, toimitusaika noin 7-14 arkipäivää
Suurin osa tuotteistamme on varasto- ja tilaustuotteita, jolloin asiakas voi tilata haluamansa määrän varastotilanteestamme riippumatta. Jos tilausmääräsi ylittää varastomäärämme, niin tuotteiden toimitusaika on pidempi tilaustuotteen tavoin eli noin 7-14 arkipäivää.
Toimitamme kaikki tilatut tuotteet samassa lähetyksessä, joten toimitusaika on automaattisesti pidemmän toimitusajan mukainen. Toimitusajoissa ilmoitettu toimitusaika tarkoittaa aina arkipäiviä, koska pyhinä ja viikonloppuisin kuljetukset eivät ”liiku”. Lisäksi kesäloma-ajat ja mm. joulunpyhät aiheuttavat toimituksiin meistä riippumattomia toimitusviiveitä. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen.
4.3. Tilaustuote - Poikkeava toimitusaika (tuotemerkkikohtaiset tarvikkeet)
Suurimmalla osalla tilaustuotteistamme on toimitusaika noin 7-14 arkipäivää, paitsi osalla tuotemerkeistä. Poikkeavasti pidemmistä toimitusajoista olemme ilmoittaneet jokaisen tuotteen esittelyteksteissä ja toimitusehdoissa. Poikkeavasti pidemmistä toimitusajoista huolimatta asiakkaillamme on mahdollisuus tilata haluamiaan tuotteita kätevästi verkkokauppamme kautta.
Poikkeavasti pidemmät toimitusajat koskevat kaikkia maita, ei pelkästään Suomea tai Skandinaviaa. Saamme tavarantoimittajiltamme kuormia 1-2 kertaa viikossa, joten tuotemerkkikohtaiset tuotteet saapuvat varastoomme niin nopeaa kuin se on käytännössä mahdollista.
Esimerkiksi Bombers -tuotemerkin kuolainyhdistelmiä on tilattavissa yli 500 000, joten kaikkia vaihtoehtoja/kokoja ei ole edes tehtaan varastossa valmiina. Haluamme kuitenkin tarjota asiakkaillemme mahdollisuutta tutustua eri valmistajien ja tuotemerkkien valikoimiin ja tilata niitä helposti ja luotettavasti verkkokauppamme kautta. Lisäksi asiakkaamme saavat asiakaspalvelustamme aina asiantuntevaa apua, joten ota rohkeasti yhteyttä, jos jokin asia mietityttää!
Tuotemerkkikohtaisia toimitusaikoja
Van De Lande - tuotteiden toimitusaika noin 2-5 viikkoa.
Monoflo - tuotteiden toimitusiaka on noin 2-3 viikkoa.
Demotec - tuotteiden toimitusaika on noin 2-3 viikkoa.
Kruuse - tuotteiden toimitusaika noin 2-4 viikkoa.
Olba - tuotteiden toimitusaika noin 4-8 viikkoa.
Borotto - tuotteiden toimitusaika noin 4-8 viikkoa.
Brinsea - tuotteiden toimitusaika noin 4-8 viikkoa.
Multifan - tuotteiden toimitusaika noin 5 viikkoa.
Liveryman - tuotteiden toimitusaika noin 2-4 viikkoa.
Holland Animal Care - tuotteiden toimitusaika on noin 3 viikkoa
Beris -kuolaimien toimitusaika tilaustuotteena noin 1-5 viikkoa.
Bombers -kuolaimien toimitusaika tilaustuotteena noin 1-8 viikkoa.
Equiline -tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa. Kustomoitujen tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 4-5 viikkoa.
Equality Line -tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa.
Veredus - tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa.
Tech Stirrups - tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-5 viikkoa.
Innova Riding - tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-5 viikkoa.
William Leistner - tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-6 viikkoa.
Charles Owen -ratsastuskypärien ja tarvikkeiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-6 viikkoa. Tuunattujen/koristenauhallisten kypärien toimitusaika tilaustuotteena noin 8-10 viikkoa.
Dyon -varusteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-6 viikkoa. Mittatilauschapsien ja -varusteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 4-8 viikkoa.
Fleck -raippojen toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa.
Prestige -tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa. Satuloiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-6 viikkoa. Veredus -tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa.
Mountain Horse -tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-2 viikkoa riippuen valmistajan varastotilanteesta. Tästä pidemmistä/poikkeavista toimitusajoista ilmoitamme asiakkaalle erikseen.
Tuotemerkkikohtainen ilmoitettu lyhyempi toimitusaika on silloin, kun tuote on maahantuojan varastossa tai on sinne pian tulossa tai tuote on jo matkalla/tilattu omaan varastoomme. Pisimmillään toimitusaika on silloin, kun tuotetta ei ole tehtaan varastossa. Teemme tilaukset tavarantoimittajillemme heti samana tai seuraavana arkipäivänä asiakastilauksen jälkeen niin, että tuotteiden toimitusajat olisivat aina mahdollisimman lyhyet. Erikois- ja mittatilaustuotteissa toimitusajat saattavat olla ilmoitettua vieläkin pidempiä.
5. Maksutavat
Verkkokaupan maksuvaihtoehdot:
1. Paytrail: verkkopankkimaksaminen, korttimaksaminen, Mobiilimaksaminen, Lasku- ja osamaksutavat
2. Maksu noudettaessa: Kortti- ja käteismaksut
Maksutavan valinta
Mikäli haluat maksaa ostoksesi myymälän kassaan tilauksen noudon yhteydessä, niin valitse ensin toimitustavaksi "nouto myymälästä" ja vasta sen jälkeen pääset valitsemaan maksutavaksi "Maksu noudettaessa". Voit myös maksaa myymälästä noudettavat ostoksesi haluamallasi verkkokaupan maksutavalla ja sitten vain noutaa valmiiksi maksetut tuotteet myymälästämme.
1. Osta Paytrail maksupalvelun kautta (henkilö- ja yritysasiakkaat)
Paytrail maksupalvelun kautta voit maksaa ostoksesi seuraavilla tavoilla:
Verkkopankkimaksaminen. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminen.
Korttimaksaminen: Visa, MasterCard ja Amerikan Express. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, MasterCard ja Amerikan Express -korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy saajana korttilaskulla. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Mobiilimaksaminen: Siirto ja MobilePay. Ostosta tehdessä syötetään matkapuhelinnumero, joka on liitetty mobiilimaksusovellukseen (Siirto tai MobilePay). Maksu hyväksytään sovelluksessa ja maksu veloitetaan siltä maksukortilta, joka on liitetty mobiilimaksusovellukseen.
Lasku- ja osamaksutavat: OP Lasku, OP Tililuotto ja Walley
OP Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa, joka sopii kaikkien pankkien asiakkaille. OP Lasku tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden maksaa erissä. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 €, ja erissä maksaessa vuosikorko on 17,50 %. Jos kuluttaja maksaa laskusta minimierän, se siirtyy automaattisesti erämaksuun. Sopii enintään 5000 euron arvoisten verkkokauppaostosten rahoittamiseen. Saat laskun ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen 14 päivää ennen sen eräpäivää. Löydät laskun myös OP:n rahoituksen verkkopalvelusta.
OP Tililuotto on joustava ja turvallinen maksutapa arjen isompiin hankintoihin, ja rahoitusta voi saada 7500 euroon saakka. 30 päivää korotonta maksuaikaa ostoksille. Kaikki kuukauden aikana tehdyt ostokset laskutetaan samalla laskulla. Luottoa voi hakea ostohetkellä helposti osana maksuprosessia. OP Tililuoton luottopäätökset perustuvat maksukykyä koskevaan kokonaisarvioon. Luoton kuukausierään sisältyy laskutuspalkkio 5,00 euroa, ja erissä maksaessa nimelliskorko OP-prime + 9,50 %.
Walley tavaramerkin haltijana ja luotonantajana toimii Norion Bank AB. Maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa. Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle. Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä. Tutustu tarkemmin ehtoihin: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf
Lisätietoa Paytrail:stä, maksutavoista ja yleisistä ehdoista löydä täältä: https://support.paytrail.com/hc/fi/categories/4412471040785-Kuluttajat
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
2. Maksu noudettaessa
Maksu noudettaessa. Voit maksaa verkkokauppaostoksesi myymälän kassalla tilauksen noudon yhteydessä. Ostoskorissa valitse ensin toimitustavaksi "nouto myymälästä" ja vasta sen jälkeen seuraavasta kohdasta pääset valitsemaan maksutavaksi "Maksu noudettaessa". Voit myös maksaa myymälästä noudettavat ostoksesi haluamallasi verkkokaupan maksuvaihtoehdolla ja noutaa valmiiksi maksetut tuotteet toimituskuluitta myymälästämme: System Lahti Oy, Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki. Tilausta, jonka toimitustavaksi on valittu nouto myymälästä ja maksu noudettaessa säilytetään myymälässä kaksi viikkoa. Myymälässämme ovat käytössä kortti- ja käteismaksut.
Tuotteilla on täysi neljäntoista (14) vuorokauden palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta. Palautuksesta tulee aina ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen myynti@kotielaintarvike.fi tai puhelimitse numeroon 06 4787 200 (ark 9-17). Älä ilmoita palautuksista Facebook -viesteillä tms. Mikäli palautuksesta ei ole ilmoitettu tai paketti palautuu meille noutamattomana, tulemme veloittamaan asiakkaalta toimituskulut ja palautuskustannukset.
Palautettavan tuotteen tulee olla täysin käyttämätön, puhdas, hajuton (tuote ei saa olla käynyt eläintiloissa), avaamaton ja muuttumaton eli täysin jälleenmyynti kelpoinen sekä hygieniatuotteiden sinetöity vakuumipakkaus tulee olla avaamaton. Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan etiketteineen ja hintalappuineen. Mikäli olette saaneet virheellisen toimituksen tai vioittuneita tuotteita, palautuksen lähetyskulua ei tällöin tarvitse maksaa.
Palautus Matkahuollon kautta asiakaspalautuksemme palautuskoodia 9513195 käyttämällä. Tuotteiden palautus on maksullista. Tarkistettuamme tuotteen, palautamme palautettavien tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun vähennettynä palautuskuluilla. Huom! Palautuskoodi ei toimi pakettiautomaatteihin.
Tuotteet, joilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta
- Erikoistilaustuotteet, jotka valmistetaan tai muunnellaan kuluttajan toiveiden ja/tai mittojen mukaisesti ei ole vaihto- tai palautusoikeutta (kuluttajasuojalaki 6:16§ 3).
- Prestige satulat ovat verkkokaupassamme esillä ja tilattavissa. Verkkokaupasta ei voi tilauttaa satulaa ns. omaan testiin tai kokeiluun, vaan kuluttajan on tiedettävä tarkalleen, että tilattu satula on asiakkaan hevoselle/ponille sopiva. Satuloilla ei ole muiden verkkokaupan tuotteiden tapaan 14 vuorokauden palautusoikeutta, koska niiden sopivuus on aina testattava käytännössä, joten satula ei käytön jälkeen enää täytä palautusoikeuden mukaisia vaatimuksia. Teemme satulansovituksia 50km etäisyydellä Seinäjoelta, joten sovituksen yhteydessä asiakas voi olla varma tilaamastaan satulasta. Verkkokaupasta ja myymälästä tilatuilla satuloilla, jotka on tilattu kuluttajan toiveiden ja tarpeiden mukaisesti ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, Kuluttajasuojalaki 6:16 §3.
- Poistomyyntituotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Jos aletuotteessa on kuitenkin jokin virhe, on Kotieläintarvike.fi:llä oikeus ensin yrittää korjata virhe. Jos korjaaminen on mahdotonta tai se aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, tavaran voi vaihtaa virheettömään. Jos korjaaminen tai tuotteen vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa kokonaan.
- Hevosten kuolaimilla* ei ole hygieniasyistä eli vakavien tautientarttumisriskien vuoksi vaihto- eikä palautusoikeutta. Kuolaimet lähetetään asiakkaille sinetöidyissä vakuumipakkauksissa. Asiakkaamme saavat siis varmasti uuden ja puhtaan sekä käyttämättömän kuolaimen ilman minkäänlaista tautientarttumisriskiä.
- Eläinlääkinnällisissä ja eläinten toimenpidetarvikkeissa* ei ole hygieniasyistä eli vakavien tautientarttumisriskien vuoksi vaihto- eikä palautusoikeutta.
- Lemmikkien hygieniatuotteissa* kuten esim. juoksu- ja urossuojissa ei ole hygieniasyistä eli vakavien tautientarttumisriskien vuoksi vaihto- eikä palautusoikeutta.
- Elintarvikkeet kuten rehut, lisäravinteet, lemmikkien kuiva- ja märkäruuat jne, ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
*Otamme erittäin vakavasti mahdollisten eläintautientartuntariskit, koska suurin osa asiakkaistamme saavat toimeentulonsa (ammatillinen elinkeinotoiminta) eläintenpidosta ja -kasvatuksesta, joten tästä syystä pidämme oikeuden evätä hygieniatuotteilla vaihto- ja palautusoikeuden. Lisäksi asiakkaamme voivat olla varmoja, että meidän kautta ostetut eläinlääkinnälliset toimenpidetarvikkeet, hevosten kuolaimet ja muut hygieniatuotteet ovat varmasti uusia, puhtaita ja käyttämättömiä, eikä niissä ole tautitientarttumisriskiä.
Tuotevaihdot
Voit vaihtaa normaalihintaisen saman tuotteen vain yhden kerran toimituskuluitta toiseen kokoon, jos tuotetta on varastossamme. Tilaustuotteissa ei ole ilmaista vaihto-oikeutta.
Palautus- ja pakkausohje:
1. Kaikista palautuksesta tulee aina ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse tai puhelimitse
2. Pakkaa palautettava tuote/tuotteet huolellisesti. Palautusoikeus purkaantuu, mikäli tuote/tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa puutteellisen pakkauksen takia. Otathan huomioon sen, että painavampi pakkaus tarvitsee enemmän suojausta. Älä käytä tuotteen alkuperäistä myyntipakkausta/-laatikkoa tuotteen lähettämiseen, vaan paras pakkaus on se missä tuote on saapunut. Sulje pakkaus hyvin pakkausteipillä ja katso, että varsinkin tuote/tuotteet on suojattu kolhiintumista vastaan.
3. Liitä palautuspaketin mukaan on seuraavat tiedot: nimesi, tilausnumero ja palautuksen syy.
4. Merkitse palautuspakettiin näkyvälle paikalle "Asiakaspalautus System Lahti Oy / Kotieläintarvike.fi (Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki) ja palautuskoodi 9513195".
5. Toimita palautukset johonkin Matkahuollon asiakaspalvelupisteeseen, asiakaspalvelupisteet löydät osoitteesta http://map.matkahuolto.fi/map24mh/tphaku
6. Vastaanotettuamme ja tarkistettuamme palautuksen palautamme rahat (Riippuen maksutavasta palautamme rahat tilillesi, poistamme laskusi tai luottokorttiveloituksesi) käytetyn maksupalvelun kautta.