Toimitusehdot, palautuskoodi

 

Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn

Tekemällä tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot ja henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste TÄSTÄ.

 

Toimitusehtojen kohdat:

1. Asiakastiedot

2. Hinnat ja tuotetiedot

3. Toimitustavat ja -maksut, minimitilausraja, tilausvahvistus ja tilausten käsittely

4. Toimitusajat

5. Maksutavat, verkkokaupan maksuvaihtoehdot

6. Asiakaspalautukset, palautusoikeus ja -ohjeet sekä tuotevaihdot

Matkahuolto/ Palautuskoodi 9513195, System Lahti Oy / Kotieläintarvike.fi

7. Reklamaatiot

8. Tilauksen peruminen

 

 

1. Asiakastiedot

Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa nimi, sähköpostiosoite, toimitusosoite ja puhelinnumero (pakolliseksi merkityt kohdat. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille. Asiakas vastaa annettujen tietojen oikeellisuudesta, ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viipymättä Kotieläintarvike.fi:lle.

 

 

2. Hinnat ja tuotetiedot

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy voimassa oleva arvonlisävero. Veroerittely näkyy tilausvahvistuksessa. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Toimituskulujen hinnat määräytyvät tuotteiden painon ja valitun toimitus- ja maksutavan mukaisesti. Hinnat koskevat vain Kotieläintarvike.fi:n nettisivujen kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia. Kaikki tuote- ja hintatiedot ovat sitoumuksetta ja Kotieläintarvike.fi varaa oikeuden hinnoittelu- ja tuotetietomuutoksiin sekä mahdollisten toimitusvaikeuksien sattuessa kaupan peruuttamiseen myyjän vastuun rajoittuessa enintään kaupan peruuntumiseen ja purkamiseen.

 

 

 

3. Toimitustavat ja -maksut

 

Toimitustavat ja toimitusmaksut:

- Nouto Matkahuollosta, hinnat alk. 6,60€

- Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon Pakettipisteistä, hinnat alk. 6,60€

- Matkahuollon toimitus kotiovellesi, hinnat alk. 11,00€

- Nouto myymälästä, hinta 0€

 

Tilauksen toimitusmaksut näkyvät ostoskorissa. Toimitusmaksumme määräytyvät Matkahuollon todellisien paino- ja hintaluokituksien ja valitun toimitustavan mukaisesti. Matkahuolto "toimii" kuten perinteinen Posti, joten saat pakettisi mahdollisimman lähelle osoitettasi tai valitsemaasi Matkahuollon asiamies-, paketti- tai toimipisteeseen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen yhteydessä. Toimitustavat ja -ajat sekä maksutavat ovat voimassa Suomessa.

 

Nouto Matkahuollosta. Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuolto-asiamiespisteeseen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiin kun lähetämme paketin. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.

 

Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon Pakettipisteistä. Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset), joita on 1 200 kautta maan. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiin kun lähetämme paketin. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.

 

Matkahuollon toimitus kotiovellesi. Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin. Muista antaa puhelinnumerosi jakelun sopimiseksi. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiin kun lähetämme paketin. Tutustu lisää Matkahuollon jakopakettitoimituksiin TÄSTÄ!

 

Nouto myymälästä. Tilauksen voi noutaa toimituskuluitta myös suoraan myymälästämme. Tilatut tuotteet ovat noudettavissa toimipaikastamme: System Lahti Oy, Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki. Myymälä on avoinna ark 10-18, la 11-14. Kesälauantaisin heinä- ja elokuussa myymälä on poikkeuksellisesti suljettu. Nouto myymälästä -tilauksen voi maksaa tilauksen noudon yhteydessä myymälän kassaan tai valita haluamasi verkkokaupan maksutapa. Tilausta, jonka toimitustavaksi on valittu nouto myymälästä säilytetään myymälässä kaksi viikkoa.

 

Minimitilausraja

Verkkokauppaostoissa on minimitilausraja 27€ (ei sisällä toimituskuluja).

 

Tilausvahvistus

Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit kätevästi seurata tilauksesi etenemistä.

 

Tilausten käsittely

Kaikki tilaukset huomioidaan ja niihin reagoidaan heti tilauksen tultua, vaikka ohjelmistomme näyttää, että tilaus "Odottaa käsittelyä". Toimitusajat eivät valitettavasti näy tilauksen seurannassa, vaan ainoastaan tilauksen yhteydessä eli ostoskorissa.

 


Kaikki tilaukset huomioidaan heti tilauksen tultua, vaikka ohjelmistomme näyttää, että tilaus "Odottaa käsittelyä". Jos olet saanut tilausvahvistuksen sähköpostiisi, niin tilauksesi on varmasti vastaanotettu ja etenemässä. Huomiothan, että jos tilauksessasi on tavarantoimittajalta erikseen tilattavia tuotteita, niin tilauksesi toimitus odottaa tuotteiden saapumista varastoomme. Lähetämme tuotteet teille heti, kun olemme saaneet kaikki tuotteet samaan pakettiin lähetystä varten.

 

 

 

4. Toimitusajat

 

Verkkokaupan toimitusajat:

- Heti varastossa, toimitusaika 1-4 arkipäivää

- Varasto- ja tilaustuotteet, toimitusaika noin 7-14 arkipäivää (tilataan erikseen tavarantoimittajalta)

- Tilaustuote - poikkeava toimitusaika, toimitusaika on pidempi (tuotemerkkikohtaiset ratsutarvikkeet)

 

Heti varastossa, toimitusaika 1-4 arkipäivää

Heti varastossa olevien tuotteidemme varastotilanteen ja niiden määrän näet tuotteen valintakohdassa ja ostoskorissa. Heti varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on 1-4 arkipäivää.

Näet tuotteiden varastotilanteen tuote-esittelyssä ja ostoskorissa. Jos tilauksessasi on tuotteita, jotka ovat varastossamme, niin tilauksesi lähetetään teille Matkahuollon kautta heti eli niin pian kuin se on käytänössä mahdollista.

 

Varasto- ja tilaustuotteet, toimitusaika noin 7-14 arkipäivää (tilataan erikseen tavarantoimittajalta)

Suurin osa tuotteistamme on varasto- ja tilaustuotteita, jolloin asiakas voi tilata haluamansa määrän varastotilanteestamme riippumatta. Jos tilausmääräsi ylittää varastomäärämme, niin tuotteiden toimitusaika on pidempi tilaustuotteen tavoin eli noin 7-14 arkipäivää. HUOM! ratsutarvikkeissa on tästä poikkeavia tilaustuotteita, joiden toimitusaika on huomattavasti pidempi. Katso lisää seuraavasta kohdasta "Tilaustuote - Poikkeava toimitusaika".

 

Näet tuotteiden varastotilanteemme tuote-esittelyssä ja ostoskorissa. Jos tilauksessasi on tuotteita, jotka ylittävät varastomäärämme tai tilauksessasi on tavarantoimittajalta erikseen tilattavia tuotteita, niin tilauksesi odottaa tuotteiden saapumista ensin varastoomme. Lähetämme tuotteet teille heti, kun olemme saaneet kaikki tuotteet samaan pakettiin lähetystä varten ja niin pian kuin se on käytännössä mahdollista.

 

Toimitamme kaikki tilatut tuotteet samassa lähetyksessä, joten toimitusaika on automaattisesti pidemmän toimitusajan mukainen. Toimitusajoissa ilmoitettu toimitusaika tarkoittaa aina arkipäiviä, koska pyhinä ja viikonloppuisin kuljetukset eivät ”liiku”. Lisäksi kesäloma-ajat ja mm. joulunpyhät aiheuttavat toimituksiin meistä riippumattomia toimitusviiveitä.

Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän ilmoitettua tai normaalia pidempää, niin ilmoitamme siitä asiakkaalle mahdollisimman pian sähköpostitse tai puhelimitse.

 
 

Tilaustuote - Poikkeava toimitusaika (tuotemerkkikohtaisia ratsutarvikkeita)

Verkkokauppajärjestelmässämme on tuotteille vain kaksi toimitusaikavaihtoehto käytettävänä, jotka ilmoittavat toimitusajoiksi 1-4 arkipäivää tai 7-14 arkipäivää. Nämä toimitusajat pätevät lähes kaikkiin tuotteisiimme paitsi osaan ratsutarvikkeita. Pidempään kestävistä eli normaalista poikkeavista toimitusajoista olemme ilmoittaneet jokaisen tuotemerkin ja tuotteen esittelyteksteissä, toimitus- ja maksutavoissa sekä toimitusehdoissa. Myymälässämme on yli 16 000 (+värit ja koot) tuotteen valikoima, johon verkkokauppaohjelmistomme ei valitettavasti pysty täysin vastaamaan. Yritämme saada käytäntöjämme parantavia muutoksia. Soitathan 06 4787 200, jos jokin asia mietityttää.

Pitkistä toimitusajoista huolimatta asiakkaillamme on mahdollisuus tilata haluamiaan tuotteita kätevästi verkkokauppamme kautta. Tuotteilla, joilla huomattavasti pidempi toimitusaika kuin 7-14 arkipäivää on pääasiassa tuotemerkkikohtaisia ratsutarvikkeita.

Nämä ratsutarvikkeiden tuotemerkkikohtaiset poikkeavasti pidemmät toimitusajat koskevat kaikkia maita, ei pelkästään Suomea tai Skandinaviaa. Saamme tavarantoimittajiltamme kuormia 1-2 kertaa viikossa, joten tuotemerkkikohtaiset tuotteet saapuvat varastoomme niin nopeaa kuin se on käytännössä mahdollista. Esimerkiksi Beriksen ja Bombersin kuolaimet ovat todella suosittuja koko maailmassa. Molemmat tehtaat tekevät kuolaimia koko kapasiteetillaan, joten varsinkin erikoismittaisten kuolaimien toimitusajat saattavat venyä välillä todella pitkiksi jopa 4-9 viikkoa. Katso lisää seuraavasta kohdasta "Tuotemerkkikohtaisia toimitusaikoja".

 

HUOM! Tutustu huolellisesti jokaisen tuotteen toimitusaikoihin aina ennen varsinaista tilausta!

Esimerkiksi Bombers -tuotemerkin kuolainyhdistelmiä on tilattavissa yli 500 000, joten kaikkia vaihtoehtoja/kokoja ei ole edes tehtaan varastossa valmiina. Haluamme kuitenkin tarjota asiakkaillemme mahdollisuutta tutustua eri valmistajien ja tuotemerkkien valikoimiin ja tilata niitä helposti ja luotettavasti verkkokauppamme kautta. Lisäksi asiakkaamme saavat asiakaspalvelustamme aina asiantuntevaa apua, joten ota rohkeasti yhteyttä, jos jokin asia mietityttää!

 

Tuotemerkkikohtaisia toimitusaikoja

Beris -kuolaimien toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa. Bombers -kuolaimien toimitusaika tilaustuotteena noin 1-8 viikkoa. Equiline -tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa. Charles Owen -ratsastuskypärien ja tarvikkeiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-6 viikkoa. Tuunattujen/koristenauhallisten kypärien toimitusaika tilaustuotteena noin 8-10 viikkoa. Dyon -varusteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-6 viikkoa. Mittatilauschapsien ja -varusteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 4-8 viikkoa. Fleck -raippojen toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa. Prestige -tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa. Satuloiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-6 viikkoa. Veredus -tuotteiden toimitusaika tilaustuotteena noin 1-4 viikkoa.

Tuotemerkkikohtainen ilmoitettu lyhyempi toimitusaika on silloin, kun tuote on maahantuojan varastossa tai on sinne pian tulossa tai tuote on jo matkalla/tilattu omaan varastoomme. Maksimi toimitusaika on silloin, kun tuote ei ole tehtaan varastossa valmiina, vaan se valmistetaan heti tilauksen saavuttua. Teemme tilaukset tavarantoimittajillemme heti samana tai seuraavana arkipäivänä asiakastilauksen jälkeen niin, että tuotteiden toimitusajat olisivat aina mahdollisimman lyhyet. Erikois- ja mittatilaustuotteissa toimitusajat saattavat olla ilmoitettua vieläkin pidempiä.

 

Esimerkiksi kuvan mukaisen kuolaimen todellinen toimitusaika on Bombers -tuotemerkin mukaisesti noin 1-8 viikkoa. Varastossamme/myymälässämme on aina valittavissa satoja Bombersin ja Beriksen kuolaimia. Pyrimme pitämään suosituimmat ja yleisimmät koot jatkuvasti saatavana, joten tilaamme niitä lisää omaan varastoomme heti, kun ne ovat päässeet loppumaan.

 

 

5. Maksutavat

 

Verkkokaupan maksuvaihtoehdot:

1. Klarna Checkout, Klarna lasku tai Klarna tili (osamaksut)

2. Paytrail, verkkopankkimaksut, luottokorttimaksut sekä Jousto ja Collector -rahoitukset (osamaksut)

3. Maksu noudettaessa

4. Muut maksutavat: Svea -rahoitus (pääasiassa vain myymäläasiakkaille, esim. satulan ostot)
 

 

Maksutavan valinta

Valitse ostoskorin yläreunasta haluamasi maksutapa Klarna Checkout tai Paytrail. Verkkokauppaohjelmistomme tarjoaa automaattisesti ensimmäistä vaihtoehtoa eli Klarnan maksupalvelua, mutta jos haluat maksaa ostoksesi Paytrailin maksupalvelun kautta, niin vaihda maksutavaksi Paytrail. Mikäli haluat maksaa ostoksesi myymälän kassaan tilauksen noudon yhteydessä, niin valitse ensin toimitustavaksi "nouto myymälästä" ja vasta sen jälkeen seuraavasta kohdasta pääset valitsemaan maksutavaksi "Maksu noudettaessa". Voit myös maksaa myymälästä noudettavat ostoksesi haluamallasi verkkokaupan maksutavalla ja sitten vain noutaa valmiiksi maksetut tuotteet myymälästämme.

 

 

1. Osta Klarna Checkout maksupalvelun kautta (vain henkilöasiakkaat)

 

Klarna Checkout maksupalvelun kautta voit maksaa ostoksesi seuraavilla tavoilla:

 

Verkkopankkimaksut. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Klarna yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

 

Luottokorttimaksut Visa, MasterCard tai Amerikan Express -korteilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Luottokorteilla tehtävissä maksuissa Klarna näkyy saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.

 

Klarna Lasku. Maksaessasi ostokset Klarna -laskulla laskutusoikeudet siirtyvät verkkokaupalta Klarnalle. Saat Klarnalta laskun sähköpostiisi vasta, kun tilauksesi on sinulle lähetetty. Sinulla on 14 päivää korotonta maksuaikaa. Laskutuslisä 2,95 euroa. Katso Klarna Laskun ehdot tästä. Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat Klarnalta vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa www.klarna.fi.

 

Klarna Tili - Osamaksu. Maksaessasi ostokset Klarna -tilin osamaksulla laskutusoikeudet siirtyvät verkkokaupalta Klarnalle. Valitessasi Klarnan joustavan erämaksun päätät itse, missä tahdissa haluat maksaa ostoksesi (alkaen 1/24 jäljellä olevasta summasta, kuitenkin vähintään 5,00 EUR /kk). Tämä tarkoittaa myös, että saat tilaamasi tuotteet ennen kuin maksat ja voit milloin tahansa maksaa loppusumman pois yhdellä kertaa. Katso Klarna Tilin ehdot tästä. Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat Klarnalta vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa www.klarna.fi

 

 

 

2. Osta Paytrail maksupalvelun kautta (henkilö- ja yritysasiakkaat)

 

Paytrail maksupalvelun kautta voit maksaa ostoksesi seuraavilla tavoilla:

 

Verkkopankit. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

 

Luottokorttimaksut Visa, Visa Electron, MasterCard ja Amerikan Express -korteilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard -korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

 

Rahoitustavat, kuten Collector ja Jousto. Maksaessasi ostokset Paytrailin -osamaksuvaihtoehdolla laskutusoikeudet siirtyvät verkkokaupalta Paytrailille. Valitsemalla maksutavaksi Collector Bank Lasku/Osamaksun päätät itse kuinka paljon maksat minäkin kuukautena. Kuukausierän vähimmäismäärä on ilmoitettu laskulla. Collector Bank Lasku/Osamaksuvaihtoehdolla voit maksaa ostokset kerralla, erissä tai jakaa maksuerät 3, 6, 12, 24 tai 36 kuukaudelle. Limiittiraja on 1000- 5000€ ja jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Tutustu lisää ja kysy tarkemmin osamaksuihin liittyvissä kysymyksissä suoraan Collector Bank Lasku/Osamaksu ja/tai Joustolaina.



Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

 

 

3. Maksu noudettaessa

Maksu noudettaessa. Voit maksaa verkkokauppaostoksesi myymälän kassalla tilauksen noudon yhteydessä. Ostoskorissa valitse ensin toimitustavaksi "nouto myymälästä" ja vasta sen jälkeen seuraavasta kohdasta pääset valitsemaan maksutavaksi "Maksu noudettaessa". Voit myös maksaa myymälästä noudettavat ostoksesi haluamallasi verkkokaupan maksuvaihtoehdolla ja noutaa valmiiksi maksetut tuotteet toimituskuluitta myymälästämme: System Lahti Oy, Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki. Myymälä on avoinna ark 10-18, la 11-14. Kesälauantaisin heinä- ja elokuussa myymälä on poikkeuksellisesti suljettu. Tilausta, jonka toimitustavaksi on valittu nouto myymälästä ja maksu noudettaessa säilytetään myymälässä kaksi viikkoa.

 

 

4. Muut maksutavat - SVEA -rahoitus

SVEA -rahoitus. Suurempia ostoja varten meillä on myymälässä käytössä myös Svea -rahoitus yhtenä maksuvaihtoehtona. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat käyttää Svea -rahoitusta esimerkiksi satuloiden oston yhteydessä.

 

 

 

6. Palautusoikeus ja -ohjeet sekä tuotevaihdot
 

Tuotteilla on täysi neljäntoista (14) vuorokauden palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta. Palautuksesta tulee aina ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen myynti@kotielaintarvike.fi tai puhelimitse numeroon 06 4787 200 (ark 10-18). Älä ilmoita palautuksista Facebook -viesteillä tms. Mikäli palautuksesta ei ole ilmoitettu tai paketti palautuu meille noutamattomana, tulemme veloittamaan asiakkaalta lähetys- ja palautuskustannukset Matkahuollon pakettipalveluiden hinnaston mukaisesti.

Palautettavan tuotteen tulee olla täysin käyttämätön, puhdas, hajuton (tuote ei saa olla käynyt eläintiloissa), avaamaton ja muuttumaton eli täysin jälleenmyynti kelpoinen sekä hygieniatuotteiden sinetöity vakuumipakkaus tulee olla avaamaton. Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan etiketteineen ja hintalappuineen. Palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.

Palautus on ilmaista Matkahuollon kautta asiakaspalautuksemme palautuskoodia 9513195 käyttämällä. Emme palauta lähetyksestä jo aiheutuneita toimituskuluja. Huomioithan, että toimituskuluja kertyy sekä tuotteen lähetyksestä että mahdollisesta palautuksesta. Palautuksen yhteydessä veloitamme asiakkaalta vain lähetyksestä aiheutuvat toimituskulut, emme siis veloita asiakasta palautuksesta aiheutuvia toimituskuluja.

 

Tuotteet, joilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta

- Erikoistilaustuotteet, jotka valmistetaan tai muunnellaan kuluttajan toiveiden ja/tai mittojen mukaisesti ei ole vaihto- tai palautusoikeutta (kuluttajasuojalaki 6:16 §3).

- Prestige satulat ovat verkkokaupassamme esillä ja tilattavissa. Verkkokaupasta ei voi tilauttaa satulaa ns. omaan testiin tai kokeiluun, vaan kuluttajan on tiedettävä tarkalleen, että tilattu satula on asiakkaan hevoselle/ponille sopiva. Satuloilla ei ole muiden verkkokaupan tuotteiden tapaan 14 vuorokauden palautusoikeutta, koska niiden sopivuus on aina testattava käytännössä, joten satula ei käytön jälkeen enää täytä palautusoikeuden mukaisia vaatimuksia. Teemme satulansovituksia 100km etäisyydellä Seinäjoelta, joten sovituksen yhteydessä asiakas voi olla varma tilaamastaan satulasta. Verkkokaupasta ja myymälästä tilatuilla satuloilla, jotka on tilattu kuluttajan toiveiden ja tarpeiden mukaisesti ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, Kuluttajasuojalaki 6:16 §3.

- Poistomyyntituotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Jos aletuotteessa on kuitenkin jokin virhe, on Kotieläintarvike.fi:llä oikeus ensin yrittää korjata virhe. Jos korjaaminen on mahdotonta tai se aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, tavaran voi vaihtaa virheettömään. Jos korjaaminen tai tuotteen vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa kokonaan.

- Hevosten kuolaimilla* ei ole hygieniasyistä eli vakavien tautientarttumisriskien vuoksi vaihto- eikä palautusoikeutta. Kuolaimet lähetetään asiakkaille sinetöidyissä vakuumipakkauksissa. Asiakkaamme saavat siis varmasti uuden ja puhtaan sekä käyttämättömän kuolaimen ilman minkäänlaista tautientarttumisriskiä.

- Eläinlääkinnällisissä ja eläinten toimenpidetarvikkeissa* ei ole hygieniasyistä eli vakavien tautientarttumisriskien vuoksi vaihto- eikä palautusoikeutta.

- Lemmikkien hygieniatuotteissa* kuten esim. juoksu- ja urossuojissa ei ole hygieniasyistä eli vakavien tautientarttumisriskien vuoksi vaihto- eikä palautusoikeutta.

 

*Otamme erittäin vakavasti mahdollisten eläintautientartuntariskit, koska suurin osa asiakkaistamme saavat toimeentulonsa (ammatillinen elinkeinotoiminta) eläintenpidosta ja -kasvatuksesta, joten tästä syystä pidämme oikeuden evätä hygieniatuotteilla vaihto- ja palautusoikeuden. Lisäksi asiakkaamme voivat olla varmoja, että meidän kautta ostetut eläinlääkinnälliset toimenpidetarvikkeet, hevosten kuolaimet ja muut hygieniatuotteet ovat varmasti uusia, puhtaita ja käyttämättömiä, eikä niissä ole tautitientarttumisriskiä.

 

Tuotevaihdot

Voit vaihtaa normaalihintaisen saman tuotteen vain yhden kerran toimituskuluitta toiseen kokoon, jos tuotetta on varastossamme. Tilaustuotteissa ei ole ilmaista vaihto-oikeutta.

 

 

Palautus- ja pakkausohje:

1. Kaikista palautuksesta tulee aina ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse tai puhelimitse

2. Pakkaa palautettava tuote/tuotteet huolellisesti. Palautusoikeus purkaantuu, mikäli tuote/tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa puutteellisen pakkauksen takia. Otathan huomioon sen, että painavampi pakkaus tarvitsee enemmän suojausta. Älä käytä tuotteen alkuperäistä myyntipakkausta/-laatikkoa tuotteen lähettämiseen, vaan paras pakkaus on se missä tuote on saapunut. Sulje pakkaus hyvin pakkausteipillä ja katso, että varsinkin tuote/tuotteet on suojattu kolhiintumista vastaan.

3. Liitä palautuspaketin mukaan on seuraavat tiedot: nimesi, tilausnumerosi, palautuksen syy ja tilinumerosi, jos olet maksanut tuotteet verkkopankista tai luottokortilla.

4. Merkitse palautuspakettiin näkyvälle paikalle "Asiakaspalautus System Lahti Oy / Kotieläintarvike.fi (Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki) ja palautuskoodi 9513195". Palautus on ilmaista Matkahuollon kautta asiakaspalautuksemme palautuskoodia käyttämällä.

5. Toimita palautukset johonkin Matkahuollon noutopisteeseen, noutopisteet löydät osoitteesta http://map.matkahuolto.fi/map24mh/tphaku
Huom! Lähikauppaan voi palauttaa ainoastaan tilaukset, joissa toimitustapana on ollut lähellä-paketti! Muissa tapauksissa palautukset tulee toimittaa Matkahuollon varsinaiseen toimipisteiseen.

6. Vastaanotettuamme palautuksen palautamme rahat (Riippuen maksutavasta palautamme rahat tilillesi, poistamme laskusi tai luottokorttiveloituksesi). Emme palauta lähetyksestä jo aiheutuneita toimituskuluja.

 
 
 
7. Reklamaatiot
 
Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme ilmoittamaan neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköpostitse osoitteeseen myynti@kotielaintarvike.fi tai puhelimitse numeroon 06 4787 200 (ark 10-18). Älä ilmoita reklamaatioista Facebook -viesteillä tms.
 
Jos asiakas on saanut viallisen tuotteen tai siinä on jokin virhe, on Kotieläintarvike.fi:llä oikeus ensin yrittää korjata virhe. Jos korjaaminen on mahdotonta tai se aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, tavaran voi vaihtaa virheettömään. Jos korjaaminen tai tuotteen vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa kokonaan.
 
 
 

8. Tilauksen peruminen

 
Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa yllämainittujen toimitusaikojen sisällä. HUOM! Osalla tuotemerkkikohtaisilla ratsutarvikkeilla on "normaalitoimituksena" poikkeuksellisen pitkät toimitusajat (1-10 viikkoa), joista on ilmoitettu erikseen toimitusehdoissa kohdassa "Toimitusajat". Lisäksi tuotteet, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan toiveiden tai mittojen mukaisesti ei ole tilauksen perumisoikeutta (Kuluttajasuojalaki 6:16 §3).
 
Mahdollisesta tilauksen perumisesta tulee aina ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen myynti@kotielaintarvike.fi tai puhelimitse numeroon 06 4787 200 (ark 10-18). Älä ilmoita tilauksen perumisesta Facebook -viesteillä tms. Mikäli tilauksen perumisesta ei ole ilmoitettu tai paketti palautuu meille noutamattomana, tulemme veloittamaan asiakkaalta lähetys- ja palautuskustannukset Matkahuollon pakettipalveluiden hinnaston mukaisesti.
 
Pyrimme aina ilmoittamaan asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista tai erikseen ilmoitetusta toimitusajasta. Kotieläintarvike.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, jolloin rahat palautetaan asiakkaalle viipymättä.