Toimitusehdot, palautuskoodi

Toimitusehdot lyhyesti:
 
1. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Palautus on ilmaista palaustuskoodeja käyttämällä. Emme palauta lähetyksestä jo aiheutuneita toimituskuluja.
- Matkahuollon kautta palautuskoodilla 9513195 (nopein vaihtoehto)
- Postin kautta palautuskoodilla 612496 (käytä Postin palautuskoodia vain silloin, jos Matkahuollon palautuskoodia ei ole mahdollista käyttää)

2. Tuotetta, jota löytyy heti varastosta, on toimitusaika 1 - 4 arkipäivää. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle viipymättä.

3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä Kotielaintarvike.fi -verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse myynti(at)kotielaintarvike.fi tai puhelimitse 06 4787 200 (ma-pe 10-18)

4. Kotielaintarvike.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Kotielaintarvike.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Kotielaintarvike.fi -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.


 
Tarkemmat toimitusehdot
 
1. Toimitusaika
Tuotteidemme toimitusaika on 1 - 4 arkipäivää. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään. Tuotteiden varastosaldot näet tuotekohtaisesti.
 
Tilaustuotteiden toimitusaika on vain 7-14 arkipäivää.
 

Toimitamme kaikki tilatut tuotteet aina samassa lähetyksessä, joten toimitusaika on aina pidemmän toimitusajan mukainen.

 

HUOM! OSASSA RATSUTARVIKKEISSA ON POIKKEAVASTI PIDEMPI TOIMITUSAIKA
Meidän verkkokauppajärjestelmässä on vain yksi tilaustuote toimitusaika vaihtoehto käytettävänä, joka ilmoittaa 7-14 arkipäivää, joka koskee meidän lähes kaikkia tilaustuotteita paitsi osaa ratsutarvikkeita. Siksi jokaisessa sellaisessa pitempään kestävässä toimitusajan tuotteen tai tuoteryhmän tekstiosuudessa on ilmoitettu poikkeavasta toimitusajasta.
 
Esimerkiksi Beriksen ja Bombersin kuolaimet ovat nyt koko maailmassa todella suosittuja. Molemmat tehtaat tekevät kuolaimia koko kapasiteetillaan, joten varsinkin erikoiskuolaimien toimitusajat saattavat venyä välillä todella pitkiksi jopa 4-10 viikkoa (toimitusaikaviive koskee kaikkia maita, ei pelkästään Skandinaviaa). Meille tulee tavarantoimittajalta toimituksia 1-2 kertaa viikossa, joten kuolaimia ja muita tuotteita tulee niin nopeaa kuin käytännössä se on mahdollista.
 
Toimitusajoissa ilmoitettu aika tarkoittaa vain arkipäiviä, koska pyhinä ja viikonloppuisin kuljetukset eivät ”liiku”.
 
Meillä on melkein 14 000 tuotetta, joten meillä ei ole valitettavasti muita vaihtoehtoja ilmoittaa näistä eri toimitusajoista kuin tuotekohtainen tekstiosuus.

 

 

Tilausten käsittely
Kaikki tilaukset huomioidaan ja niihin reakoidaan heti tilauksen tultua, vaikka ohjelmistomme näyttää, ettei tilausta olla vielä käsitelty millään tavalla. Jos tuotetta ei ole heti varastossa, niin ostoskorissa tilauksen yhteydessä näkyy toimitusaika 7-14 arkipäivää. Toimitusaika on annettu arkipäivinä, koska posti- ja matkahuoltotoimitukset toimivat vain arkipäivinä. Lisäksi jotkin loma-ajat kuten ksälomat tekevät toimituksiin hieman haasteita.

Olemme pahoillamme, että ohjelmamme antaa teille asiakkaille hieman hämmentävää ja vähän erheyttävääkin tietoa. Yritämme saada ohjelmistoon muutoksia. Soitathan 06 4787 200, jos jokin asia mietityttää.

 

2. Toimitustavat
- Nouto lähimmästä Matkahuollosta, hinta näkyy tilattaessa.
- Nouto lähimmästä lähikaupasta, hinta näkyy tilattaessa.

Nouda pakettisi Matkahuoltojen lisäksi minkä tahansa Tradekan Siwa-, Valintatalo- tai Euromarket-myymälästä. Tiheä myymäläverkosto ja myymälöiden pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun itselle parhaiten sopii. Kun paketti on noudettavissa määräasemalta, saatte ilmoituksen tekstiviestinä.

Matkahuollosta tai lähikaupasta noutamatta jätetyistä tilauksista veloitame aina toimituskulut.

 
- Jakopaketti-toimitus suoraan kotiovellesi, hinta näkyy tilattaessa.

Matkahuolto tuo paketin asiakkaan kotiovelle. Jakelu sovitaan asiakkaan kanssa puhelimitse.
Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit kätevästi seurata tilauksesi etenemistä.

- Tilatut tuotteet ovat myös noudettavissa myymälästämme: System Lahti Oy, Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki.

Tee ostoksesi silloin kuin sinulle sopii! Tilaa ostokset verkkokaupasta ja nouda valmis paketti myymälästä ilman toimituskuluja.


 

3. Maksutavat
- Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaistosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830


- Verkkopankit. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

- Klarna Lasku. Saat laskun tilauksesi mukana. Sinulla on 14 päivää korotonta maksuaikaa. Laskutuslisä 2,95 euroa. Katso Klarna Laskun ehdot tästä. Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa www.klarna.fi.

 
- Osamaksu, Klarna Tili. Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksumaksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti.Katso Klarna Tilin ehdot tästä. Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa www.klarna.fi

- Kassa, nouto: ostokset maksetaan noudettaessa myymälämme kassalle. Säilytämme verkkokaupan kautta tilattuja tuotteita varauksessa vain 7 arkipäivää.


Kaikki hinnat sisältävät ALV:n 24%
Minimitilausraja 27€ (ei sisällä toimituskuluja)

 

 

4. Palautusoikeus ja tuotevaihdot
 

Tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla täysin käyttämätön, puhdas, hajuton (tuote ei saa olla käynyt eläintiloissa), avaamaton ja muuttumaton eli täysin jälleenmyynti kelpoinen. Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessa etiketteineen ja hintalappuineen. Emme palauta tilauksen lähetyksestä aiheutuvia toimituskuluja. Tuotteen palautus on ilmaista palautuskoodeja käyttämällä. Huomioithan, että toimituskuluja kertyy sekä tuotteen lähetyksestä että mahdollisesta palautuksesta. Palautuksen yhteydessä veloitamme asiakkaalta vain lähetyksestä aiheutuvat toimituskulut, emme siis veloita asiakasta palautuksesta aiheutuvia toimituskuluja.



TUOTTEET JOILLA EI OLE VAIHTO- TAI PALAUTUSOIKEUTTA
- Hevosten kuolaimilla ei ole hygieniasyistä (tautien tartuntariski) vaihto- tai palautusoikeutta
- Eläinlääkinnällisissä ja eläinten toimenpidetarvikkeissa ei ole hygieniasyistä (tautien tartuntariski) vaihto- tai palautusoikeutta
- Lemmikkien hygieniatuotteissa kuten esim. juoksu- ja urossuojissa ei ole hygieniasyistä (tautien tartuntariski) vaihto- tai palautusoikeutta


POISTOMYYNTI -tuotteet
Poistomyyntituotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta! Poistomyyntituotteen tuotetekstissä on vaihto- ja palautusoikeudettomuudesta ilmoitettu erikseen.
 
 

ERIKOISTILAUKSET

Tuotteet, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan toiveiden tai mittojen mukaisesti ei ole vaihto- tai palautusoikeutta! Kuluttajasuojalaki 6:16 §3
 
 
SATULOIDEN TILAAMINEN/ OSTAMINEN VERKKOKAUPASTA SEKÄ NIIDEN PALAUTUSOIKEUS
Prestige Satulat ovat verkkokaupassamme esillä ja tilattavissa. Verkkokaupasta ei voi tilauttaa satulaa ns. omaan testiin tai kokeiluun, vaan kuluttajan on tiedettävä tarkalleen, että tilattu/ostettu satula on asiakkaan hevoselle/ponille sopiva. Satuloilla ei ole muiden verkkokaupan tuotteiden tapaan 14 vuorokauden palautusoikeutta, koska niiden sopivuus on aina testattava käytännössä, joten satula ei enää täytä palautusoikeuden mukaisia vaatimuksia, katso edellinen kohta "4. Palautusoikeus ja tuotevaihdot". Teemme satulansovituksia 150km etäisyydellä Seinäjoelta, joten sovituksen yhteydessä asiakas voi olla varma tilaamastaan satulasta. Verkkokaupasta ja myymälästä tilatuilla satuloilla, jotka on tilattu kuluttajan toiveiden ja tarpeiden mukaisesti ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, Kuluttajasuojalaki 6:16 §3.


TUOTTEEN VAIHTO toiseen kokoon
Voit vaihtaa normaalihintaisen saman tuotteen vain yhden kerran toimituskuluitta toiseen kokoon, jos tuotetta on vain heti varastossa. Tilaustuotteissa ei ole ilmaista vaihto-oikeutta.
 
 
 
Palautuksesta tulee ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen myynti(at)kotielaintarvike.fi tai puhelimitse numeroon 06 4787 200 (ma - pe 10 - 18).
Pyydämme palauttamaan tuotteet Matkahuollon asiakaspalautuksena osoitteeseen:

System Lahti Oy, Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki

Sama palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.

Pyydämme ilmoituksessanne kuitenkin ystävällisesti ilmoittamaan:
  • Palautuksen syyn (mikäli vioittunut tai väärä tuote).
  • Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero).